Jednym z pierwszych zadań dla osób chcących wziąć udział w projektach partnerskich jest znalezienie lub zbudowanie konsorcjum-wnioskodawcy, a w tym celu znalezienie partnerów.
Praktyczne wskazówki: Jak znaleźć partnerów do swojej oferty.
1) CZAS
Stworzenie konsorcjum wymaga czasu, dlatego tak ważne jest rozpoczęcie poszukiwań w momencie pojawienia się interesującego tematu konkursu.
2) ZAANGAŻOWANIE
Niezależnie od tego, czy występujemy jako Lider konsorcjum, czy też próbujemy znaleźć i dostać się do już istniejącego, znalezienie partnerów wymaga zainwestowania znacznych ilości czasu i energii.
3) GDZIE SZUKAĆ PARTNERÓW
- własne kontakty: Najskuteczniejszym sposobem na wejście do konsorcjum jest wykorzystanie istniejących kontaktów zawodowych i osobistych.
- nawiązanie kontaktów na różnego rodzaju wydarzeniach: Wydarzenia, które gromadzą liderów w danej dziedzinie, są doskonałym miejscem do znalezienia partnerów
- wykorzystanie narzędzi do wyszukiwania partnerów online: Istnieje wiele narzędzi do wyszukiwania partnerów, które pozwalają wprowadzić obszary specjalizacji i znaleźć odpowiednich partnerów.
- Wyszukiwarka partnerów na portalu Funding and Tenders.
- Po opublikowaniu tematu na portalu Funding and Tenders w ramach zaproszenia do składania wniosków, organizacje mogą opublikować swoje zainteresowania i wiedzę specjalistyczną na stronie tematycznej.
- wykorzystanie mediów społecznościowych: istnieje możliwość ogłoszenia zaproszeniem do składania wniosków za pośrednictwem platform mediów społecznościowych, takich jak LinkedIn lub X/Twitter
- skontaktować się z Biurem Wsparcia Projektów
4) ILOŚĆ PARTNERÓW
Z prawnego punktu widzenia większość projektów musi mieć co najmniej trzech partnerów z trzech różnych państw członkowskich UE lub krajów stowarzyszonych z programem "Horyzont Europa". Co najmniej jeden partner musi pochodzić z państwa członkowskiego UE. Dokładne zasady dotyczące każdego zaproszenia do składania wniosków określają dokumenty konkursowe.
Z praktycznego punktu widzenia liczba partnerów będzie uzależniona od wielkości i zakresu projektu. Ważne jest, aby wykazać recenzentom, że konsorcjum dysponuje wiedzą fachową i zasobami niezbędnymi do osiągnięcia załozonych celów, zgodnie z dokumentacją konkursową.